Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

Ραχμάνινοφ Vs Στραβίνσκι

Ραχμάνινοφ Vs Στραβίνσκι
Ο Ραχμάνινοφ και ο Στραβίνσκι είναι δύο ιδιοφυείς Ρώσοι συνθέτες που μεγαλούργησαν στο εξωτερικό και πολιτογραφήθηκαν Αμερικανοί. Κάπου εδώ τελειώνουν οι ομοιότητες και αρχίζει η... άβυσσος που χωρίζει τη μουσική και τις προσωπικότητές τους. Ο εύθραυστος Ραχμάνινοφ κόντεψε να παρατήσει τη μουσική λόγω μιας αποτυχίας, ενώ ο Στραβίνσκι ‘θρέφονταν’ από τις αποδοκιμασίες του κοινού. Συμβατικός ο πρώτος, με συνθέσεις στέρεα δομημένες και άψογες τεχνικά, ενέταξε τις μεγαλοπρεπείς του εμπνεύσεις σε καθιερωμένες φόρμες, παραμένοντας πεισματικά αδιάφορος για τις μουσικές κατακτήσεις της εποχής του. Τολμηρός ο δεύτερος, επιζητούσε τις καινοτομίες και τις προκλήσεις, φοβούμενος μην επαναλάβει τον εαυτό του. Επέδειξε έναν απαράμιλλο αρμονικό, ρυθμικό και ενορχηστρωτικό πλούτο, ενώ αργότερα δεν δίστασε (με την ίδια ευκολία) να καταλήξει μεθοδικός εκφραστής της απόλυτης μουσικής! Το 2ο κοντσέρτο για πιάνο του Ραχμάνινοφ, ένα άριστα δομημένο και δεξιοτεχνικό κομμάτι και ο Πετρούσκα του Στραβίνσκι, ένα πολύπλοκο έργο που εγκαινίασε μία καινούρια εποχή στη μουσική, αποτυπώνουν γλαφυρά αυτές τις διαφορές. Ραχμάνινοφ ή Στραβίνσκι λοιπόν;

Πρόγραμμα:
Sergei Rachmaninoff (1873-1943), Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 3 σε Ρε ελάσσονα, έργο 30
Ιgor Stravinsky (1882-1971), Πετρούσκα (1947) 
  • Τίτλος
    Ραχμάνινοφ Vs Στραβίνσκι
  • Τύπος
    Συναυλία
  • Θέμα
    Tακτική Συναυλία Κοθ
  • Περιγραφή
    Ο Ραχμάνινοφ και ο Στραβίνσκι είναι δύο ιδιοφυείς Ρώσοι συνθέτες που μεγαλούργησαν στο εξωτερικό και πολιτογραφήθηκαν Αμερικανοί. Κάπου εδώ τελειώνουν οι ομοιότητες και αρχίζει η... άβυσσος που χωρίζει τη μουσική και τις προσωπικότητές τους. Ο εύθραυστος Ραχμάνινοφ κόντεψε να παρατήσει τη μουσική λόγω μιας αποτυχίας, ενώ ο Στραβίνσκι ‘θρέφονταν’ από τις αποδοκιμασίες του κοινού. Συμβατικός ο πρώτος, με συνθέσεις στέρεα δομημένες και άψογες τεχνικά, ενέταξε τις μεγαλοπρεπείς του εμπνεύσεις σε καθιερωμένες φόρμες, παραμένοντας πεισματικά αδιάφορος για τις μουσικές κατακτήσεις της εποχής του. Τολμηρός ο δεύτερος, επιζητούσε τις καινοτομίες και τις προκλήσεις, φοβούμενος μην επαναλάβει τον εαυτό του. Επέδειξε έναν απαράμιλλο αρμονικό, ρυθμικό και ενορχηστρωτικό πλούτο, ενώ αργότερα δεν δίστασε (με την ίδια ευκολία) να καταλήξει μεθοδικός εκφραστής της απόλυτης μουσικής! Το 2ο κοντσέρτο για πιάνο του Ραχμάνινοφ, ένα άριστα δομημένο και δεξιοτεχνικό κομμάτι και ο Πετρούσκα του Στραβίνσκι, ένα πολύπλοκο έργο που εγκαινίασε μία καινούρια εποχή στη μουσική, αποτυπώνουν γλαφυρά αυτές τις διαφορές. Ραχμάνινοφ ή Στραβίνσκι λοιπόν;

    Πρόγραμμα:
    Sergei Rachmaninoff (1873-1943), Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 3 σε Ρε ελάσσονα, έργο 30
    Ιgor Stravinsky (1882-1971), Πετρούσκα (1947) 
  • Δημιουργός
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
  • Ημερομηνία
    2015-01-30
  • Συνεισφέρων
    Χριστόπουλος Βασίλης
    Θωμόπουλος Στέφανος
  • Δικαιώματα
    http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
  • Σχέση
  • Μορφή
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Κάλυψη
    Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία