Ρώσοι Συνθέτες
Το σημερινό πρόγραμμα αποτυπώνει την εξέλιξη της ρωσικής μουσικής δημιουργίας από τις απαρχές της εθνικής σχολής στα μέσα του 19ου αιώνα μέχρι και την υστερο-ρομαντική περίοδο των αρχών του 20ου. Ο ιδρυτής της ‘Ρωσικής Σχολής’ Μιχαήλ Γκλίνκα, όσο σπούδαζε στην Ιταλία, ονειρευόταν μία ρωσική δημιουργία εφάμιλλη των πρωτοπόρων του είδους. Βασισμένος στο πολυαγαπημένο παραμύθι του Αλεξάντρ Πούσκιν "Ρουσλάνος και Λιουντμίλα" συνέθεσε μία επική όπερα που ανέδειξε τα στοιχεία της ρωσικής κουλτούρας. Ο Τσαϊκόφκσι κατηγορήθηκε ότι ξέφυγε από το πλαίσιο της εθνικής σχολής και το ύφος του ήταν αρκετά δυτικότροπο. Άλλοι υποστήριζαν με πάθος πως ήταν ο πιο Ρώσος από τους Ρώσους συνθέτες. Στο αριστουργηματικό του πρώτο κοντσέρτο για πιάνο καταφέρνει να ενσωματώσει αρμονικά μία παραδοσιακή μελωδία που άκουσε στο δρόμο από έναν τυφλό ζητιάνο, ένα γαλλικό τραγουδάκι των καμπαρέ κι ένα λαϊκό ουκρανικό τραγούδι. Ο Ραχμάνινοφ είναι ένας από τους σημαντικότερους μουσικούς του 20ου αιώνα. Φύσει ανασφαλής, δεν ήθελε να γράψει δεύτερη συμφωνία μετά το φιάσκο της πρεμιέρας της πρώτης του, που όμως οφειλόταν μάλλον στο ότι ο μαέστρος διηύθυνε μεθυσμένος, παρά στο ίδιο το έργο. Ευτυχώς το ξεπέρασε τελικά και μας χάρισε μία συγκλονιστική συμφωνία, το χειρόγραφο της οποίας πουλήθηκε πέρυσι από τον οίκο Sotheby's για 1.202.500 αγγλικές λίρες.
Διεύθυνση ορχήστρας: Kimbo Ishii
Πιάνο: Χαράλαμπος Αγγελόπουλος
Πρόγραμμα:
Μιχαήλ Γκλίνκα: Εισαγωγή από ‘Russlan and Ludmilla’
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι: Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 1 σε σι ύφεση ελάσσονα, έργο 23
Σεργκέι Ραχμάνινοφ: Συμφωνία αρ.2 σε μι ελάσσονα, έργο 27
-
Τίτλος
Ρώσοι Συνθέτες
-
Τύπος
Συναυλία
-
Θέμα
Tακτική Συναυλία Κοθ
-
Περιγραφή
Το σημερινό πρόγραμμα αποτυπώνει την εξέλιξη της ρωσικής μουσικής δημιουργίας από τις απαρχές της εθνικής σχολής στα μέσα του 19ου αιώνα μέχρι και την υστερο-ρομαντική περίοδο των αρχών του 20ου. Ο ιδρυτής της ‘Ρωσικής Σχολής’ Μιχαήλ Γκλίνκα, όσο σπούδαζε στην Ιταλία, ονειρευόταν μία ρωσική δημιουργία εφάμιλλη των πρωτοπόρων του είδους. Βασισμένος στο πολυαγαπημένο παραμύθι του Αλεξάντρ Πούσκιν "Ρουσλάνος και Λιουντμίλα" συνέθεσε μία επική όπερα που ανέδειξε τα στοιχεία της ρωσικής κουλτούρας. Ο Τσαϊκόφκσι κατηγορήθηκε ότι ξέφυγε από το πλαίσιο της εθνικής σχολής και το ύφος του ήταν αρκετά δυτικότροπο. Άλλοι υποστήριζαν με πάθος πως ήταν ο πιο Ρώσος από τους Ρώσους συνθέτες. Στο αριστουργηματικό του πρώτο κοντσέρτο για πιάνο καταφέρνει να ενσωματώσει αρμονικά μία παραδοσιακή μελωδία που άκουσε στο δρόμο από έναν τυφλό ζητιάνο, ένα γαλλικό τραγουδάκι των καμπαρέ κι ένα λαϊκό ουκρανικό τραγούδι. Ο Ραχμάνινοφ είναι ένας από τους σημαντικότερους μουσικούς του 20ου αιώνα. Φύσει ανασφαλής, δεν ήθελε να γράψει δεύτερη συμφωνία μετά το φιάσκο της πρεμιέρας της πρώτης του, που όμως οφειλόταν μάλλον στο ότι ο μαέστρος διηύθυνε μεθυσμένος, παρά στο ίδιο το έργο. Ευτυχώς το ξεπέρασε τελικά και μας χάρισε μία συγκλονιστική συμφωνία, το χειρόγραφο της οποίας πουλήθηκε πέρυσι από τον οίκο Sotheby's για 1.202.500 αγγλικές λίρες.
Διεύθυνση ορχήστρας: Kimbo Ishii
Πιάνο: Χαράλαμπος Αγγελόπουλος
Πρόγραμμα:
Μιχαήλ Γκλίνκα: Εισαγωγή από ‘Russlan and Ludmilla’
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι: Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 1 σε σι ύφεση ελάσσονα, έργο 23
Σεργκέι Ραχμάνινοφ: Συμφωνία αρ.2 σε μι ελάσσονα, έργο 27
-
Δημιουργός
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
-
Πηγή
-
Εκδότης
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
-
Ημερομηνία
2015-10-16
-
Συνεισφέρων
Ishii Kimbo
Αγγελόπουλος Χαράλαμπος
-
Δικαιώματα
http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
-
Σχέση
-
Μορφή
-
Γλώσσα
gre
-
Αναγνωριστικό
-
Κάλυψη
Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.
-
Εναλλακτικά σχήματα
-
Ψηφιακά Αρχεία