Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

Metropolis: Συνοδεία Βωβού Κινηματογράφου

Metropolis: Συνοδεία Βωβού Κινηματογράφου
Το Metropolis είναι μία επική ταινία του βωβού κινηματογράφου που γυρίστηκε την περίοδο της ‘Δημοκρατίας της Βαϊμάρης’ (1919-33) από το σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ. Περιγράφει μία μελλοντική αστική ουτοπία σε ένα ψυχρό βιομηχανικό περιβάλλον, όπου οι πλούσιοι ζούνε μία ανέμελη ζωή εις βάρος των φτωχών. Στη φουτουριστική αυτή ‘Μητρόπολη’ οι δύο τάξεις των ανθρώπων ζούνε σε διαφορετικά επίπεδα και κανείς δεν γνωρίζει την ύπαρξη των άλλων, εκτός ελαχίστων. Η αριστοκρατική ελίτ, που ζει στο ανώτερο επίπεδο, έχει καθήκον να σκέπτεται και να σχεδιάζει, ενώ οι εργάτες που ζούνε με τις μηχανές στο κατώτερο επίπεδο έχουν ως υποχρέωση να εκπληρώνουν στόχους. Χωρίς ονόματα αλλά με αριθμούς, δουλεύουν αγόγγυστα και υπακούν στον τυραννικό άρχοντα της πολιτείας Γιόχαν Φρέντερσεν, που κατά πολλούς προεικονίζει τον Χίτλερ. Στη ταινία συναντάμε ένα πλήθος βιβλικών συμβολισμών. Η υπόθεση επικεντρώνει στον έρωτα του Φρέντερ, γιου του τυράννου, με την προφήτη των φτωχών Μαρία και στον τελικό συμβιβασμό εξουσίας και λαού με το συμπέρασμα πως "δεν μπορεί να υπάρξει συνεννόηση μεταξύ των χεριών (εργάτες) και του νου (εξουσία), εκτός αν δρα η καρδιά ως διαμεσολαβητής".
  • Τίτλος
    Metropolis: Συνοδεία Βωβού Κινηματογράφου
  • Τύπος
    Συναυλία
  • Θέμα
    Λοιπές Δράσεις
    Tακτική Συναυλία Κοθ
  • Περιγραφή
    Το Metropolis είναι μία επική ταινία του βωβού κινηματογράφου που γυρίστηκε την περίοδο της ‘Δημοκρατίας της Βαϊμάρης’ (1919-33) από το σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ. Περιγράφει μία μελλοντική αστική ουτοπία σε ένα ψυχρό βιομηχανικό περιβάλλον, όπου οι πλούσιοι ζούνε μία ανέμελη ζωή εις βάρος των φτωχών. Στη φουτουριστική αυτή ‘Μητρόπολη’ οι δύο τάξεις των ανθρώπων ζούνε σε διαφορετικά επίπεδα και κανείς δεν γνωρίζει την ύπαρξη των άλλων, εκτός ελαχίστων. Η αριστοκρατική ελίτ, που ζει στο ανώτερο επίπεδο, έχει καθήκον να σκέπτεται και να σχεδιάζει, ενώ οι εργάτες που ζούνε με τις μηχανές στο κατώτερο επίπεδο έχουν ως υποχρέωση να εκπληρώνουν στόχους. Χωρίς ονόματα αλλά με αριθμούς, δουλεύουν αγόγγυστα και υπακούν στον τυραννικό άρχοντα της πολιτείας Γιόχαν Φρέντερσεν, που κατά πολλούς προεικονίζει τον Χίτλερ. Στη ταινία συναντάμε ένα πλήθος βιβλικών συμβολισμών. Η υπόθεση επικεντρώνει στον έρωτα του Φρέντερ, γιου του τυράννου, με την προφήτη των φτωχών Μαρία και στον τελικό συμβιβασμό εξουσίας και λαού με το συμπέρασμα πως "δεν μπορεί να υπάρξει συνεννόηση μεταξύ των χεριών (εργάτες) και του νου (εξουσία), εκτός αν δρα η καρδιά ως διαμεσολαβητής".
  • Δημιουργός
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
    Ινστιτούτο Γκαίτε
    Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
  • Ημερομηνία
    2015-11-11
  • Συνεισφέρων
    Imig Helmut
  • Δικαιώματα
    http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
  • Σχέση
  • Μορφή
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Κάλυψη
    Αίθουσα Φίλων Της Μουσικής - Ο.Μ.Μ.Θ.
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία