Έργα Βισμέρ, Κόρνγκολντ, Σωσόν
Ο Βισμέρ υπήρξε γνήσιο τέκνο του 20ου αιώνα και χαρακτηρίζεται από ένα λιτό, σχεδόν ασκητικό, πνεύμα. Στην περίφημη Schola Cantorum των Παρισίων έμαθε να χρησιμοποιεί τους αυστηρούς κανόνες ως όπλο για την επίτευξη της τελειότητας. Από τη Ρωσίδα μητέρα του κληρονόμησε τη λατρεία της για τον Τσαϊκόφκσι, ενώ αργότερα επηρεάστηκε από το δάσκαλο και μετέπειτα στενό του φίλο Πωλ Ντικά. Η Πρώτη Συμφωνία αποτελεί ένα πρώιμο έργο του με φανερές τις παραπάνω επιρροές. Ο Κόρνγκολντ είχε ορκιστεί να μην ξαναγράψει σοβαρή μουσική μέχρι να ηττηθεί ο Χίτλερ και ασχολήθηκε μόνο με τον κινηματογράφο. Το πρώτο ορχηστρικό κομμάτι που έγραψε μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου είναι το δυναμικό Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα. Ο συνθέτης θέτει στο σολίστα ιδιαίτερα υψηλές δεξιοτεχνικές απαιτήσεις, με τις οποίες ήθελε να αποδείξει ότι δεν ήταν μόνο ένας συνθέτης εύπεπτων κινηματογραφικών θεμάτων. Ο Σωσόν θεωρείται πρόδρομος του εξπρεσιονισμού και ανέπτυξε ένα ύφος που χαρακτηρίζεται από χάρη και λεπτότητα. Προώθησε τη γαλλική μουσική δημιουργία μέσω της Societe Nationale de Musique και βοήθησε να ανατείλει το άστρο του γαλλικού ιμπρεσιονισμού. Η Συμφωνία του σε σι ύφεση μείζονα πραγματεύεται τον αγώνα για ζωή και τη νίκη του φωτός έναντι του σκότους.
Πρόγραμμα:
Πιέρ Βισμέρ: Συμφωνία αρ.1
Έριχ Βόλφγκανγκ Κόρνγκολντ: Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα, έργο 35
Ερνέστ Σωσόν: Συμφωνία σε σι ύφεση μείζονα, έργο 20
-
Τίτλος
Έργα Βισμέρ, Κόρνγκολντ, Σωσόν
-
Τύπος
Συναυλία
-
Θέμα
Tακτική Συναυλία Κοθ
-
Περιγραφή
Ο Βισμέρ υπήρξε γνήσιο τέκνο του 20ου αιώνα και χαρακτηρίζεται από ένα λιτό, σχεδόν ασκητικό, πνεύμα. Στην περίφημη Schola Cantorum των Παρισίων έμαθε να χρησιμοποιεί τους αυστηρούς κανόνες ως όπλο για την επίτευξη της τελειότητας. Από τη Ρωσίδα μητέρα του κληρονόμησε τη λατρεία της για τον Τσαϊκόφκσι, ενώ αργότερα επηρεάστηκε από το δάσκαλο και μετέπειτα στενό του φίλο Πωλ Ντικά. Η Πρώτη Συμφωνία αποτελεί ένα πρώιμο έργο του με φανερές τις παραπάνω επιρροές. Ο Κόρνγκολντ είχε ορκιστεί να μην ξαναγράψει σοβαρή μουσική μέχρι να ηττηθεί ο Χίτλερ και ασχολήθηκε μόνο με τον κινηματογράφο. Το πρώτο ορχηστρικό κομμάτι που έγραψε μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου είναι το δυναμικό Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα. Ο συνθέτης θέτει στο σολίστα ιδιαίτερα υψηλές δεξιοτεχνικές απαιτήσεις, με τις οποίες ήθελε να αποδείξει ότι δεν ήταν μόνο ένας συνθέτης εύπεπτων κινηματογραφικών θεμάτων. Ο Σωσόν θεωρείται πρόδρομος του εξπρεσιονισμού και ανέπτυξε ένα ύφος που χαρακτηρίζεται από χάρη και λεπτότητα. Προώθησε τη γαλλική μουσική δημιουργία μέσω της Societe Nationale de Musique και βοήθησε να ανατείλει το άστρο του γαλλικού ιμπρεσιονισμού. Η Συμφωνία του σε σι ύφεση μείζονα πραγματεύεται τον αγώνα για ζωή και τη νίκη του φωτός έναντι του σκότους.
Πρόγραμμα:
Πιέρ Βισμέρ: Συμφωνία αρ.1
Έριχ Βόλφγκανγκ Κόρνγκολντ: Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα, έργο 35
Ερνέστ Σωσόν: Συμφωνία σε σι ύφεση μείζονα, έργο 20
-
Δημιουργός
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
-
Πηγή
-
Εκδότης
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
-
Ημερομηνία
2016-02-05
-
Συνεισφέρων
Paris Alain
Σουσάμογλου Αντώνης
-
Δικαιώματα
http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
-
Σχέση
-
Μορφή
-
Γλώσσα
gre
-
Αναγνωριστικό
-
Κάλυψη
Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.
-
Εναλλακτικά σχήματα
-
Ψηφιακά Αρχεία