Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

Έργα Σαμαρά, Σούμαν Και Ντβόρζακ

Έργα Σαμαρά, Σούμαν Και Ντβόρζακ
Το πρόγραμμα της σημερινής συναυλίας ξεκινά με ένα φρέσκο έργο (2015) του γνωστού Θεσσαλονικιού συνθέτη Χρήστου Σαμαρά. Ο ‘Νόστος Ι’ ενσωματώνει στοιχεία από τη λαϊκή και τη δημοτική μουσική της χώρας μας και πραγματεύεται ένα από τα πλέον κυρίαρχα συλλογικά συναισθήματα της ιστορικής πορείας του ελληνικού λαού, με τον τρόπο που το περιέγραψαν ο Όμηρος στην ‘Οδύσσεια’ και ο Σεφέρης στο ‘Μυθιστόρημα’. Η συνέχεια περιλαμβάνει το εκφραστικό και ευαίσθητο ‘Κοντσέρτο για βιολοντσέλο σε λα ελάσσονα’ του Σούμαν, ένα μάλλον αινιγματικό έργο με πολλές καινοτομίες για την εποχή του. Ο Σούμαν δίνει έναν ασυνήθιστα κυρίαρχο ρόλο στο σολίστα, με την ορχήστρα να συνοδεύει απόμακρα τις μουσικές περιπλανήσεις του, προσφέροντας την ευκαιρία να ξεδιπλώσει με άνεση τις αρετές του. Η Έκτη Συμφωνία του Ντβόρζακ αναδεικνύει τον πλούτο της παραδοσιακής τσέχικης μουσικής, ενώ καταφέρνει παράλληλα να διατηρήσει μία ουδέτερη στάση στον 'Πόλεμο των Ρομαντικών', με έναν ιδιοφυή συγκερασμό των ιδεών των δύο αντιμαχόμενων παρατάξεων. Αυτή η ιδιότυπη ισορροπία μεταξύ τσέχικου εθνικισμού, νεορομαντισμού και κλασικισμού γίνεται ακόμη πιο εύθραυστη, αν αναλογιστούμε ότι ο συνθέτης προσέθεσε και στοιχεία παραδοσιακών αυστριακών χορών, στοχεύοντας να κερδίσει το απαιτητικό βιεννέζικο κοινό, που δεν είχε ως τότε σε μεγάλη εκτίμηση τους Τσέχους δημιουργούς. Κι όμως τα κατάφερε!

Πρόγραμμα:
Χρήστος Σαμαράς (1956-): Νόστος Ι
Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856): Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 129
Αντονίν Ντβόρζακ (1841-1904): Συμφωνία αρ.6 σε ρε μείζονα, έργο 60, Β.112


#Σε συνεργασία με το ΑΠΘ
  • Τίτλος
    Έργα Σαμαρά, Σούμαν Και Ντβόρζακ
  • Τύπος
    Συναυλία
  • Θέμα
    Tακτική Συναυλία Κοθ
  • Περιγραφή
    Το πρόγραμμα της σημερινής συναυλίας ξεκινά με ένα φρέσκο έργο (2015) του γνωστού Θεσσαλονικιού συνθέτη Χρήστου Σαμαρά. Ο ‘Νόστος Ι’ ενσωματώνει στοιχεία από τη λαϊκή και τη δημοτική μουσική της χώρας μας και πραγματεύεται ένα από τα πλέον κυρίαρχα συλλογικά συναισθήματα της ιστορικής πορείας του ελληνικού λαού, με τον τρόπο που το περιέγραψαν ο Όμηρος στην ‘Οδύσσεια’ και ο Σεφέρης στο ‘Μυθιστόρημα’. Η συνέχεια περιλαμβάνει το εκφραστικό και ευαίσθητο ‘Κοντσέρτο για βιολοντσέλο σε λα ελάσσονα’ του Σούμαν, ένα μάλλον αινιγματικό έργο με πολλές καινοτομίες για την εποχή του. Ο Σούμαν δίνει έναν ασυνήθιστα κυρίαρχο ρόλο στο σολίστα, με την ορχήστρα να συνοδεύει απόμακρα τις μουσικές περιπλανήσεις του, προσφέροντας την ευκαιρία να ξεδιπλώσει με άνεση τις αρετές του. Η Έκτη Συμφωνία του Ντβόρζακ αναδεικνύει τον πλούτο της παραδοσιακής τσέχικης μουσικής, ενώ καταφέρνει παράλληλα να διατηρήσει μία ουδέτερη στάση στον 'Πόλεμο των Ρομαντικών', με έναν ιδιοφυή συγκερασμό των ιδεών των δύο αντιμαχόμενων παρατάξεων. Αυτή η ιδιότυπη ισορροπία μεταξύ τσέχικου εθνικισμού, νεορομαντισμού και κλασικισμού γίνεται ακόμη πιο εύθραυστη, αν αναλογιστούμε ότι ο συνθέτης προσέθεσε και στοιχεία παραδοσιακών αυστριακών χορών, στοχεύοντας να κερδίσει το απαιτητικό βιεννέζικο κοινό, που δεν είχε ως τότε σε μεγάλη εκτίμηση τους Τσέχους δημιουργούς. Κι όμως τα κατάφερε!

    Πρόγραμμα:
    Χρήστος Σαμαράς (1956-): Νόστος Ι
    Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856): Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 129
    Αντονίν Ντβόρζακ (1841-1904): Συμφωνία αρ.6 σε ρε μείζονα, έργο 60, Β.112


    #Σε συνεργασία με το ΑΠΘ
  • Δημιουργός
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
  • Ημερομηνία
    2016-10-07
  • Συνεισφέρων
    Τσελίκας Ανδρέας
    Πούφτης Αστέριος
  • Δικαιώματα
    http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
  • Σχέση
  • Μορφή
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Κάλυψη
    Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία