Αφιέρωμα Στον Σαίξπηρ: 400 Χρόνια Από Το Θάνατό Του
Η Κ.Ο.Θ., σε συνεργασία με το Κ.Θ.Β.Ε., τιμά τα 400 χρόνια από το θάνατο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ με συνθέσεις εμπνευσμένες από εμβληματικά έργα του αξεπέραστου 'Βάρδου του Έιβον'. Το λιμπρέτο της μπαρόκ όπερας ‘The Fairy-Queen’ του Πέρσελ βασίζεται στη ρομαντική κωμωδία ‘Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας’, όπου ο Σαίξπηρ εξιδανικεύει τον έρωτα και εξυμνεί την ασυγκράτητη δύναμή του που περιφρονεί τη λογική. Η ίδια ιστορία ενέπνευσε και τον Μέντελσον, ο οποίος έγραψε σκηνική μουσική για το έργο ενσωματώνοντας και την ‘Εισαγωγή σε μι μείζονα’ που είχε γράψει στα 17 του και ονομάστηκε το ‘μεγαλύτερο θαύμα της πρώιμης ωριμότητας που έχει ακούσει ο κόσμος’. Ο Ντβόρζακ έγραψε μία τριλογία συμφωνικών εισαγωγών με τον τίτλο ‘Φύση, Ζωή και Έρωτας’ με την ‘Εισαγωγή Οθέλλος’ να αντιστοιχεί στον Έρωτα. Στον ‘Οθέλλο’ ο Σαίξπηρ ξεγύμνωσε την τραγωδία της ανθρώπινης ύπαρξης και έριξε μία διαπεραστική ματιά έως τα μύχια της ανθρώπινης ψυχής. Ο συνθέτης εστιάζει στην αγάπη του Οθέλλου και της Δυσδαιμόνας και προσπαθεί να την αναδείξει μέσα από το ζοφερό δράμα που την περιτριγυρίζει. Στον ‘Μάκβεθ’ ο Σαίξπηρ πίσω από την αδίστακτη φιλοδοξία του πρωταγωνιστή, θέτει αιχμηρά ερωτήματα για ζητήματα ηθικής με αινιγματικές αναφορές στο υπερφυσικό. Ο Ρ. Στράους έγραψε ένα συμφωνικό ποίημα ως ψυχόδραμα του ζεύγους Μάκβεθ, που τους απομυθοποιεί σε βαθμό παρωδίας. Ο ‘Ρωμαίος και η Ιουλιέτα’ δεν είναι μόνο η πιο γνωστή ιστορία αγάπης. Είναι ένας ύμνος για τα νιάτα, για τα πάθη και τους έρωτές τους, το ασυμβίβαστο και ανυπόταχτο πνεύμα τους, που δεν λυγίζει ούτε μπροστά στο θάνατο. Ο Τσαϊκόφσκι, με το ομώνυμο συμφωνικό ποίημα, περιέγραψε γλαφυρά την τραγική ιστορία των δύο εραστών και στάθηκε με ενδιαφέρον στο ζήτημα του λυτρωτή θανάτου, εξωτερικεύοντας έτσι και τις δικές του καταθλιπτικές σκέψεις.
Πρόγραμμα:
Χένρι Πέρσελ (1659-1695): Σουίτα από το έργο ‘The Fairy-Queen’
Φέλιξ Μέντελσον (1809-1847): Εισαγωγή από το ‘Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας’, έργο 21
Αντονίν Ντβόρζακ (1841-1904): Εισαγωγή ‘Οθέλλος’, έργο 93, B.174
Ρίχαρντ Στράους (1864-1949): Μάκβεθ, έργο 23
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893): Εισαγωγή-Φαντασία ‘Ρωμαίος και Ιουλιέτα’
#Σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ
-
Τίτλος
Αφιέρωμα Στον Σαίξπηρ: 400 Χρόνια Από Το Θάνατό Του
-
Τύπος
Συναυλία
-
Θέμα
Tακτική Συναυλία Κοθ
-
Περιγραφή
Η Κ.Ο.Θ., σε συνεργασία με το Κ.Θ.Β.Ε., τιμά τα 400 χρόνια από το θάνατο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ με συνθέσεις εμπνευσμένες από εμβληματικά έργα του αξεπέραστου 'Βάρδου του Έιβον'. Το λιμπρέτο της μπαρόκ όπερας ‘The Fairy-Queen’ του Πέρσελ βασίζεται στη ρομαντική κωμωδία ‘Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας’, όπου ο Σαίξπηρ εξιδανικεύει τον έρωτα και εξυμνεί την ασυγκράτητη δύναμή του που περιφρονεί τη λογική. Η ίδια ιστορία ενέπνευσε και τον Μέντελσον, ο οποίος έγραψε σκηνική μουσική για το έργο ενσωματώνοντας και την ‘Εισαγωγή σε μι μείζονα’ που είχε γράψει στα 17 του και ονομάστηκε το ‘μεγαλύτερο θαύμα της πρώιμης ωριμότητας που έχει ακούσει ο κόσμος’. Ο Ντβόρζακ έγραψε μία τριλογία συμφωνικών εισαγωγών με τον τίτλο ‘Φύση, Ζωή και Έρωτας’ με την ‘Εισαγωγή Οθέλλος’ να αντιστοιχεί στον Έρωτα. Στον ‘Οθέλλο’ ο Σαίξπηρ ξεγύμνωσε την τραγωδία της ανθρώπινης ύπαρξης και έριξε μία διαπεραστική ματιά έως τα μύχια της ανθρώπινης ψυχής. Ο συνθέτης εστιάζει στην αγάπη του Οθέλλου και της Δυσδαιμόνας και προσπαθεί να την αναδείξει μέσα από το ζοφερό δράμα που την περιτριγυρίζει. Στον ‘Μάκβεθ’ ο Σαίξπηρ πίσω από την αδίστακτη φιλοδοξία του πρωταγωνιστή, θέτει αιχμηρά ερωτήματα για ζητήματα ηθικής με αινιγματικές αναφορές στο υπερφυσικό. Ο Ρ. Στράους έγραψε ένα συμφωνικό ποίημα ως ψυχόδραμα του ζεύγους Μάκβεθ, που τους απομυθοποιεί σε βαθμό παρωδίας. Ο ‘Ρωμαίος και η Ιουλιέτα’ δεν είναι μόνο η πιο γνωστή ιστορία αγάπης. Είναι ένας ύμνος για τα νιάτα, για τα πάθη και τους έρωτές τους, το ασυμβίβαστο και ανυπόταχτο πνεύμα τους, που δεν λυγίζει ούτε μπροστά στο θάνατο. Ο Τσαϊκόφσκι, με το ομώνυμο συμφωνικό ποίημα, περιέγραψε γλαφυρά την τραγική ιστορία των δύο εραστών και στάθηκε με ενδιαφέρον στο ζήτημα του λυτρωτή θανάτου, εξωτερικεύοντας έτσι και τις δικές του καταθλιπτικές σκέψεις.
Πρόγραμμα:
Χένρι Πέρσελ (1659-1695): Σουίτα από το έργο ‘The Fairy-Queen’
Φέλιξ Μέντελσον (1809-1847): Εισαγωγή από το ‘Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας’, έργο 21
Αντονίν Ντβόρζακ (1841-1904): Εισαγωγή ‘Οθέλλος’, έργο 93, B.174
Ρίχαρντ Στράους (1864-1949): Μάκβεθ, έργο 23
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893): Εισαγωγή-Φαντασία ‘Ρωμαίος και Ιουλιέτα’
#Σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ
-
Δημιουργός
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
-
Πηγή
-
Εκδότης
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
-
Ημερομηνία
2016-10-14
-
Συνεισφέρων
Συμεωνίδης Βλαδίμηρος
Σφυρίδης Γιώργος
-
Δικαιώματα
http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
-
Σχέση
-
Μορφή
-
Γλώσσα
gre
-
Αναγνωριστικό
-
Κάλυψη
Βασιλικό Θέατρο
-
Εναλλακτικά σχήματα
-
Ψηφιακά Αρχεία