Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

Μουσική Για Τον Κινηματογράφο

Μουσική Για Τον Κινηματογράφο
Η μουσική αποτέλεσε εξαρχής αναπόσπαστο κομμάτι του κινηματογράφου και προϋπήρξε μάλιστα του λόγου. Στον βωβό κινηματογράφο συνόδευε τις εικόνες ως στοιχείο μάλλον της προβολής παρά της ταινίας, ενώ στον ομιλούντα γίνεται πλέον συστατικό στοιχείο της ταινίας. Η μουσική συνοδεύει το οπτικό ερέθισμα και ενισχύει τη συναισθηματική επιρροή και την αισθαντικότητά του, ενώ συντελεί αποφασιστικά στην υποκειμενική βίωση της ιστορίας από το θεατή, που οδηγεί στην επιζητούμενη προσωπική ταύτιση και την ψυχολογική δημιουργία του μύθου. Υπήρξαν βέβαια και μουσικά θέματα που ξεπέρασαν αυτό το συνοδευτικό ρόλο και λειτούργησαν ως αυτόνομα μουσικά έργα, ενώ κάποια αποτέλεσαν και το σημείο αναφοράς μίας ταινίας, επισκιάζοντάς την ουσιαστικά. Σε κάθε περίπτωση, η κινηματογραφική μουσική αποτελεί βασικότατο συστατικό του μαγικού κόσμου της έβδομης τέχνης. Με το πρώτο άκουσμα της μελωδίας το μυαλό μας πλημμυρίζει με εικόνες από την αγαπημένη μας ταινία. Ας κλείσουμε λοιπόν τα μάτια και ας ξεκινήσουμε το μακρύ ταξίδι για το Βουνό του Χαμού, ως μέλη της ετερόκλητης συντροφιάς του Δαχτυλιδιού, ας βοηθήσουμε τον Όσκαρ Σίντλερ να γλιτώσει όσο πιο πολλούς Εβραίους γίνεται από μαρτυρικό θάνατο στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, ας παίξουμε ένα σκοπό στο μυστηριώδες Κόκκινο Βιολί για να σαγηνευτούμε κι εμείς από τον μαγικό του ήχο, ας γίνουμε μέλη του πρωτότυπου κινηματογραφικού συνεργείου του ειδικού πράκτορα Τόνι Μέντεζ, ας συναντήσουμε τη Νταίζη Ουίλιαμς για να ακούσουμε την απίστευτη ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον και ας παλέψουμε στο πλευρό του Χάρι Πότερ, ενάντια στις δυνάμεις του Λόρδου Βόλντεμορτ… Ας ξορκίσουμε τελικά με ένα δυνατό ‘Expecto Patronum’ κάθε τι συμβατικό και πληκτικό στη ζωή μας.

Πρόγραμμα:
Χάουαρντ Σορ (1946): The fellowship από την ταινία “Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών’’
Τζον Γουίλιαμς (1932-): “Η λίστα του Σίντλερ”, για βιολί και ορχήστρα
-Theme from Schindler's List
-Jewish Town
-Remembrances
Τζον Κοριλιάνο (1938-): Σακόν, από την ταινία “To κόκκινο βιολί”
Αλεξάντρ Ντεσπλά (1961-): The mission, από την ταινία “Αργώ”
Αλεξάντρ Ντεσπλά (1961-): Σουίτα, από την ταινία “Η Απίστευτη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον”
Αλεξάντρ Ντεσπλά (1961-): Σουίτα, από την ταινία “Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου”

#Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
  • Τίτλος
    Μουσική Για Τον Κινηματογράφο
  • Τύπος
    Συναυλία
  • Θέμα
    Tακτική Συναυλία Κοθ
  • Περιγραφή
    Η μουσική αποτέλεσε εξαρχής αναπόσπαστο κομμάτι του κινηματογράφου και προϋπήρξε μάλιστα του λόγου. Στον βωβό κινηματογράφο συνόδευε τις εικόνες ως στοιχείο μάλλον της προβολής παρά της ταινίας, ενώ στον ομιλούντα γίνεται πλέον συστατικό στοιχείο της ταινίας. Η μουσική συνοδεύει το οπτικό ερέθισμα και ενισχύει τη συναισθηματική επιρροή και την αισθαντικότητά του, ενώ συντελεί αποφασιστικά στην υποκειμενική βίωση της ιστορίας από το θεατή, που οδηγεί στην επιζητούμενη προσωπική ταύτιση και την ψυχολογική δημιουργία του μύθου. Υπήρξαν βέβαια και μουσικά θέματα που ξεπέρασαν αυτό το συνοδευτικό ρόλο και λειτούργησαν ως αυτόνομα μουσικά έργα, ενώ κάποια αποτέλεσαν και το σημείο αναφοράς μίας ταινίας, επισκιάζοντάς την ουσιαστικά. Σε κάθε περίπτωση, η κινηματογραφική μουσική αποτελεί βασικότατο συστατικό του μαγικού κόσμου της έβδομης τέχνης. Με το πρώτο άκουσμα της μελωδίας το μυαλό μας πλημμυρίζει με εικόνες από την αγαπημένη μας ταινία. Ας κλείσουμε λοιπόν τα μάτια και ας ξεκινήσουμε το μακρύ ταξίδι για το Βουνό του Χαμού, ως μέλη της ετερόκλητης συντροφιάς του Δαχτυλιδιού, ας βοηθήσουμε τον Όσκαρ Σίντλερ να γλιτώσει όσο πιο πολλούς Εβραίους γίνεται από μαρτυρικό θάνατο στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, ας παίξουμε ένα σκοπό στο μυστηριώδες Κόκκινο Βιολί για να σαγηνευτούμε κι εμείς από τον μαγικό του ήχο, ας γίνουμε μέλη του πρωτότυπου κινηματογραφικού συνεργείου του ειδικού πράκτορα Τόνι Μέντεζ, ας συναντήσουμε τη Νταίζη Ουίλιαμς για να ακούσουμε την απίστευτη ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον και ας παλέψουμε στο πλευρό του Χάρι Πότερ, ενάντια στις δυνάμεις του Λόρδου Βόλντεμορτ… Ας ξορκίσουμε τελικά με ένα δυνατό ‘Expecto Patronum’ κάθε τι συμβατικό και πληκτικό στη ζωή μας.

    Πρόγραμμα:
    Χάουαρντ Σορ (1946): The fellowship από την ταινία “Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών’’
    Τζον Γουίλιαμς (1932-): “Η λίστα του Σίντλερ”, για βιολί και ορχήστρα
    -Theme from Schindler's List
    -Jewish Town
    -Remembrances
    Τζον Κοριλιάνο (1938-): Σακόν, από την ταινία “To κόκκινο βιολί”
    Αλεξάντρ Ντεσπλά (1961-): The mission, από την ταινία “Αργώ”
    Αλεξάντρ Ντεσπλά (1961-): Σουίτα, από την ταινία “Η Απίστευτη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον”
    Αλεξάντρ Ντεσπλά (1961-): Σουίτα, από την ταινία “Ο Χάρι Πότερ και οι Κλήροι του Θανάτου”

    #Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
  • Δημιουργός
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
  • Ημερομηνία
    2016-11-11
  • Συνεισφέρων
    Lebel Martin
    Παπανικολάου Ανδρέας
  • Δικαιώματα
    http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
  • Σχέση
  • Μορφή
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Κάλυψη
    Αίθουσα Φίλων Της Μουσικής - Ο.Μ.Μ.Θ.
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία