Πρωτοχρονιάτικο Γκαλά Όπερας – Τζάκομο Πουτσίνι
Η Κ.Ο.Θ. υποδέχεται το 2017 με πασίγνωστες άριες από τις γεμάτες δραματική ατμόσφαιρα και ποιητικό ρεαλισμό όπερες του Τζάκομο Πουτσίνι. Οι εκλεπτυσμένες μελωδίες και οι εξαιρετικές ενορχηστρώσεις του σπουδαίου Ιταλού δημιουργού περιγράφουν με πάθος, αλλά και ζεστασιά, τα ανθρώπινα αισθήματα, έχοντας σταθερά στο επίκεντρό τους τη γυναίκα. Εξαρχής ο συνθέτης έδωσε το προσωπικό του στίγμα παρουσιάζοντας την τραγική ιστορία της ‘Μανόν Λεσκώ’ με αυθεντικό ιταλικό απελπισμένο πάθος. Στη ‘Μποέμ’ εκφράζει στο έπακρο το λυρισμό της μποέμικης ζωής, με πινελιές που δίνουν χρώμα στους πίνακές του, όπως ήθελε να ονομάζει τις πράξεις του έργου. Στην ‘Τόσκα’ δημιουργεί μία σειρά μεμονωμένων εικόνων που συνθέτουν την υπόθεση σαν κινηματογραφική ταινία, χρησιμοποιώντας με φειδώ τη μουσική. Στην ιαπωνική τραγωδία ‘Μαντάμ Μπατερφλάι’ χτίζει πάνω σε πρώτη ύλη από έναν εξωτικό πολιτισμό. Με το ‘Χελιδόνι’ προσπαθεί να δημιουργήσει μία σύγχρονη λυρική κωμωδία και συνδυάζει το βιεννέζικο βαλς με άλλους δημοφιλείς χορούς, όπως τάγκο και φοξ τροτ. Στην κωμική όπερα ‘Τζιάννι Σκίκι’ περιγράφει μία οικογένεια που τα μέλη της είναι η προσωποποίηση της απληστίας, της υποκρισίας και της ξενοφοβίας και χρησιμοποιεί τον Αρλεκίνο της κομέντια ντελ άρτε για τον τύπο του πρωταγωνιστή του. Ο θάνατος δεν του επέτρεψε να ολοκληρώσει το αριστούργημά του ‘Τουραντό’, όπου περιγράφει γλαφυρά την αγριότητα της πρωταγωνίστριας και την εσωτερική πάλη υπερηφάνειας και έρωτα. Ο ρόλος του Κάλαφ είναι ο χαρακτηριστικότερος ηρωικού τενόρου στην εργογραφία του μεγάλου δημιουργού.
Πρόγραμμα:
Τζάκομο Πουτσίνι (1858-1924):
A Mimi tu piu non torni, από την όπερα ‘Μποέμ’
Si mi chiamano Mimi, από την όπερα ‘Μποέμ’
O soave fanciulla, από την όπερα ‘Μποέμ’
Intermezzo sinfonico, από την όπερα ‘Μανόν Λεσκώ’
Sola, perduta, abbandonata, από την όπερα ‘Μανόν Λεσκώ’
Chi il bel sogno di Doretta, από την όπερα ‘Το Χελιδόνι’
Quando m’ en vo, από την όπερα ‘Μποέμ’
Ohe la, la guardie! Aprite!, από την όπερα 'Μποέμ'
O mio babbino caro, από την όπερα ‘Τζιάννι Σκίκι’
E lucevan le stelle, από την όπερα ‘Τόσκα’
Coro a bocca cerrada, από την όπερα ‘Μαντάμ Μπατερφλάι’
Signore ascolta, από την όπερα ‘Τουραντό’
Non piangere Liu, από την όπερα ‘Τουραντό’
# Σε συνεργασία με τον ΟΜΜΘ
-
Τίτλος
Πρωτοχρονιάτικο Γκαλά Όπερας – Τζάκομο Πουτσίνι
-
Τύπος
Συναυλία
-
Θέμα
Tακτική Συναυλία Κοθ
-
Περιγραφή
Η Κ.Ο.Θ. υποδέχεται το 2017 με πασίγνωστες άριες από τις γεμάτες δραματική ατμόσφαιρα και ποιητικό ρεαλισμό όπερες του Τζάκομο Πουτσίνι. Οι εκλεπτυσμένες μελωδίες και οι εξαιρετικές ενορχηστρώσεις του σπουδαίου Ιταλού δημιουργού περιγράφουν με πάθος, αλλά και ζεστασιά, τα ανθρώπινα αισθήματα, έχοντας σταθερά στο επίκεντρό τους τη γυναίκα. Εξαρχής ο συνθέτης έδωσε το προσωπικό του στίγμα παρουσιάζοντας την τραγική ιστορία της ‘Μανόν Λεσκώ’ με αυθεντικό ιταλικό απελπισμένο πάθος. Στη ‘Μποέμ’ εκφράζει στο έπακρο το λυρισμό της μποέμικης ζωής, με πινελιές που δίνουν χρώμα στους πίνακές του, όπως ήθελε να ονομάζει τις πράξεις του έργου. Στην ‘Τόσκα’ δημιουργεί μία σειρά μεμονωμένων εικόνων που συνθέτουν την υπόθεση σαν κινηματογραφική ταινία, χρησιμοποιώντας με φειδώ τη μουσική. Στην ιαπωνική τραγωδία ‘Μαντάμ Μπατερφλάι’ χτίζει πάνω σε πρώτη ύλη από έναν εξωτικό πολιτισμό. Με το ‘Χελιδόνι’ προσπαθεί να δημιουργήσει μία σύγχρονη λυρική κωμωδία και συνδυάζει το βιεννέζικο βαλς με άλλους δημοφιλείς χορούς, όπως τάγκο και φοξ τροτ. Στην κωμική όπερα ‘Τζιάννι Σκίκι’ περιγράφει μία οικογένεια που τα μέλη της είναι η προσωποποίηση της απληστίας, της υποκρισίας και της ξενοφοβίας και χρησιμοποιεί τον Αρλεκίνο της κομέντια ντελ άρτε για τον τύπο του πρωταγωνιστή του. Ο θάνατος δεν του επέτρεψε να ολοκληρώσει το αριστούργημά του ‘Τουραντό’, όπου περιγράφει γλαφυρά την αγριότητα της πρωταγωνίστριας και την εσωτερική πάλη υπερηφάνειας και έρωτα. Ο ρόλος του Κάλαφ είναι ο χαρακτηριστικότερος ηρωικού τενόρου στην εργογραφία του μεγάλου δημιουργού.
Πρόγραμμα:
Τζάκομο Πουτσίνι (1858-1924):
A Mimi tu piu non torni, από την όπερα ‘Μποέμ’
Si mi chiamano Mimi, από την όπερα ‘Μποέμ’
O soave fanciulla, από την όπερα ‘Μποέμ’
Intermezzo sinfonico, από την όπερα ‘Μανόν Λεσκώ’
Sola, perduta, abbandonata, από την όπερα ‘Μανόν Λεσκώ’
Chi il bel sogno di Doretta, από την όπερα ‘Το Χελιδόνι’
Quando m’ en vo, από την όπερα ‘Μποέμ’
Ohe la, la guardie! Aprite!, από την όπερα 'Μποέμ'
O mio babbino caro, από την όπερα ‘Τζιάννι Σκίκι’
E lucevan le stelle, από την όπερα ‘Τόσκα’
Coro a bocca cerrada, από την όπερα ‘Μαντάμ Μπατερφλάι’
Signore ascolta, από την όπερα ‘Τουραντό’
Non piangere Liu, από την όπερα ‘Τουραντό’
# Σε συνεργασία με τον ΟΜΜΘ
-
Δημιουργός
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης
-
Πηγή
-
Εκδότης
Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
-
Ημερομηνία
2017-01-01
-
Συνεισφέρων
Βράνος Γεώργιος
Μαργαρίτη Μυρσίνη
Λαλούσης Άκης
Λούστα Βιολέττα
Διδασκαλία: Μαίρη Κωνσταντινίδου Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης
Di Vietri Dario
-
Δικαιώματα
http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
-
Σχέση
-
Μορφή
-
Γλώσσα
gre
-
Αναγνωριστικό
-
Κάλυψη
Αίθουσα Φίλων Της Μουσικής - Ο.Μ.Μ.Θ.
-
Εναλλακτικά σχήματα
-
Ψηφιακά Αρχεία