Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

Κύκλος Μπετόβεν

Κύκλος Μπετόβεν
Ο φετινός ‘Κύκλος Μπετόβεν’ ξεκινά με τρία σπουδαία έργα της λεγόμενης ‘Δεύτερης Περιόδου’ του αξεπέραστου δημιουργού. Η οβερτούρα ‘Φιντέλιο’ από το ομώνυμο μελόδραμα, την μόνη όπερα που έγραψε ο Μπετόβεν, είναι μία εκπληκτική σύνθεση που έχει χαρακτηριστεί ως το πλέον άψογο δείγμα του είδους. Ο πολυγραφότατος συνθέτης έγραψε παραδόξως και ένα μόνο κοντσέρτο για βιολί, το οποίο πάντως αποτελεί ένα από τα ωραιότερα του σχετικού ρεπερτορίου, αν και όπως συνέβη με πολλά άλλα αριστουργήματα, η πρεμιέρα του μόνο επιτυχημένη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Πρόκειται για ένα δραματικό κοντσέρτο με τεράστια διάρκεια (45’), σαν να ήθελε ο Μπετόβεν να συμπεριλάβει όλα όσα ήθελε να γράψει για σόλο βιολί σε ένα και μόνο έργο. Πλούσιο σε λυρισμό, με έντονες Γαλλικές επιρροές, απόρροια πιθανόν της φλαμανδικής καταγωγής του συνθέτη και ιδιαιτέρως πνευματώδες έργο, που απαιτεί από το σολίστα να ξεδιπλώσει όλη του τη δεξιοτεχνία. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την υπέροχη 'Έβδομη Συμφωνία' που κατά τον Ρομαίν Ρολάν αποτελεί ένα δημιούργημα του Βάκχου που με αυτήν ‘κερνά στην ανθρωπότητα το γλυκό του νέκταρ’, ενώ κατά τον Ρίχαρντ Βάγκνερ ‘μία αποθέωση του χορού’.  Μία συμφωνία εκπληκτικής ομορφιάς και αστείρευτου μελωδικού πλούτου, με ασταμάτητη ενέργεια που σκορπάει απλόχερα το γέλιο και τη χαρά.

Πρόγραμμα:
Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827): Εισαγωγή Fidelio, έργο 72
Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827): Κοντσέρτο για βιολί σε ρε μείζονα, έργο 61
Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827): Συμφωνία αρ. 7 σε λα μείζονα, έργο 92
  • Τίτλος
    Κύκλος Μπετόβεν
  • Τύπος
    Συναυλία
  • Θέμα
    Tακτική Συναυλία Κοθ
  • Περιγραφή
    Ο φετινός ‘Κύκλος Μπετόβεν’ ξεκινά με τρία σπουδαία έργα της λεγόμενης ‘Δεύτερης Περιόδου’ του αξεπέραστου δημιουργού. Η οβερτούρα ‘Φιντέλιο’ από το ομώνυμο μελόδραμα, την μόνη όπερα που έγραψε ο Μπετόβεν, είναι μία εκπληκτική σύνθεση που έχει χαρακτηριστεί ως το πλέον άψογο δείγμα του είδους. Ο πολυγραφότατος συνθέτης έγραψε παραδόξως και ένα μόνο κοντσέρτο για βιολί, το οποίο πάντως αποτελεί ένα από τα ωραιότερα του σχετικού ρεπερτορίου, αν και όπως συνέβη με πολλά άλλα αριστουργήματα, η πρεμιέρα του μόνο επιτυχημένη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Πρόκειται για ένα δραματικό κοντσέρτο με τεράστια διάρκεια (45’), σαν να ήθελε ο Μπετόβεν να συμπεριλάβει όλα όσα ήθελε να γράψει για σόλο βιολί σε ένα και μόνο έργο. Πλούσιο σε λυρισμό, με έντονες Γαλλικές επιρροές, απόρροια πιθανόν της φλαμανδικής καταγωγής του συνθέτη και ιδιαιτέρως πνευματώδες έργο, που απαιτεί από το σολίστα να ξεδιπλώσει όλη του τη δεξιοτεχνία. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την υπέροχη 'Έβδομη Συμφωνία' που κατά τον Ρομαίν Ρολάν αποτελεί ένα δημιούργημα του Βάκχου που με αυτήν ‘κερνά στην ανθρωπότητα το γλυκό του νέκταρ’, ενώ κατά τον Ρίχαρντ Βάγκνερ ‘μία αποθέωση του χορού’.  Μία συμφωνία εκπληκτικής ομορφιάς και αστείρευτου μελωδικού πλούτου, με ασταμάτητη ενέργεια που σκορπάει απλόχερα το γέλιο και τη χαρά.

    Πρόγραμμα:
    Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827): Εισαγωγή Fidelio, έργο 72
    Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827): Κοντσέρτο για βιολί σε ρε μείζονα, έργο 61
    Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827): Συμφωνία αρ. 7 σε λα μείζονα, έργο 92
  • Δημιουργός
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
    Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
  • Ημερομηνία
    2017-01-13
  • Συνεισφέρων
    Chiang Paul
    Παπανάς Σίμος
  • Δικαιώματα
    http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
  • Σχέση
  • Μορφή
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Κάλυψη
    Αίθουσα Φίλων Της Μουσικής - Ο.Μ.Μ.Θ.
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία