Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

Μία Ελεγεία, Επτά Παραλλαγές Για Τσέλο Και Ένας Τιτάνας

Μία Ελεγεία, Επτά Παραλλαγές Για Τσέλο Και Ένας Τιτάνας
Τον Yoav Talmi τον αγάπησε το κοινό της πόλης ως μαέστρο, λόγω των υπέροχων συμπράξεών του με την Κ.Ο.Θ. τα τελευταία χρόνια. Φέτος θα γνωρίσουμε και το συνθέτη Talmi με την οδυνηρή ‘Ελεγεία’ του, που συνδυάζει τον ήχο των εγχόρδων, των τυμπάνων και του ακορντεόν για να περιγράψει τα συναισθήματα που του προκάλεσε μία επίσκεψη στο Νταχάου. Τα έγχορδα θρηνούν, τα τύμπανα περιγράφουν τον τρόμο και το ακορντεόν απεικονίζει έναν Εβραίο που παίζει τη μουσική του σε μία γωνιά του κολαστηρίου. Οι ‘Παραλλαγές πάνω σε ένα θέμα ροκοκό’ του Τσαϊκόφσκι αποτελούν τη κυριότερη σύνθεσή του για βιολοντσέλο. Οι συνολικά επτά παραλλαγές συγκροτούν ένα έργο λυρικό και εκφραστικό, με δόσεις γλυκιάς μελαγχολίας, που αντλεί έμπνευση από τον Μότσαρτ σε ό,τι αφορά τη λιτότητα στη χρήση των εκφραστικών του μέσων, ενώ συναντούμε διάσπαρτες αναφορές στην εκλεπτυσμένη μουσική των μπαλέτων του συνθέτη. Η ‘Πρώτη Συμφωνία’ του Μάλερ έχει αναφορές στον Μπρούκνερ, του οποίου συνεχιστής είχε θεωρηθεί αρχικά, ενώ κυριότερη πηγή έμπνευσης για το συνθέτη αποτέλεσαν οι μελωδίες λαϊκών τραγουδιών από τον κύκλο ‘Τα τραγούδια του Οδοιπόρου’, κάτι που θα συνέβαινε και με τις επόμενες τρεις συμφωνίες του. Ένα ακόμη βασικό στοιχείο της έμπνευσης του Μάλερ ήταν πάντα ο έρωτας. Η χρήση του τραγουδιού ‘Τα δυο μπλε μάτια της αγαπημένης μου’ και η ονομασία από τον ίδιο της αρχής του φινάλε ως ‘Η κραυγή μίας πληγωμένης καρδιάς’ δεν αφήνουν χώρο για υποθέσεις σχετικά με τη σκιά του έρωτα και σε αυτό το έργο. Η μεγάλη διάρκεια της συμφωνίας, οι απαιτήσεις για ογκώδη ορχήστρα και το μάλλον πομπώδες ύφος της, οδήγησαν πολλούς μουσικοκριτικούς να την ονομάσουν ‘Τιτάν’. Αυτός ήταν και ο σκοπός του συνθέτη που ήθελε η πρώτη του συμφωνία να είναι ένα κολοσσιαίο έργο γιατί ‘μία συμφωνία πρέπει να είναι σαν τον κόσμο, να περιέχει τα πάντα’.


Πρόγραμμα:
Γιόαβ Τάλμι (1943-): Ελεγεία για έγχορδα, τύμπανα και ακορντεόν ("Dachau Reflections")
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893): Παραλλαγές ροκοκό, έργο 33
Γκούσταβ Μάλερ (1860-1911): Συμφωνία αρ.1 σε ρε μείζονα
  • Τίτλος
    Μία Ελεγεία, Επτά Παραλλαγές Για Τσέλο Και Ένας Τιτάνας
  • Τύπος
    Συναυλία
  • Θέμα
    Tακτική Συναυλία Κοθ
  • Περιγραφή
    Τον Yoav Talmi τον αγάπησε το κοινό της πόλης ως μαέστρο, λόγω των υπέροχων συμπράξεών του με την Κ.Ο.Θ. τα τελευταία χρόνια. Φέτος θα γνωρίσουμε και το συνθέτη Talmi με την οδυνηρή ‘Ελεγεία’ του, που συνδυάζει τον ήχο των εγχόρδων, των τυμπάνων και του ακορντεόν για να περιγράψει τα συναισθήματα που του προκάλεσε μία επίσκεψη στο Νταχάου. Τα έγχορδα θρηνούν, τα τύμπανα περιγράφουν τον τρόμο και το ακορντεόν απεικονίζει έναν Εβραίο που παίζει τη μουσική του σε μία γωνιά του κολαστηρίου. Οι ‘Παραλλαγές πάνω σε ένα θέμα ροκοκό’ του Τσαϊκόφσκι αποτελούν τη κυριότερη σύνθεσή του για βιολοντσέλο. Οι συνολικά επτά παραλλαγές συγκροτούν ένα έργο λυρικό και εκφραστικό, με δόσεις γλυκιάς μελαγχολίας, που αντλεί έμπνευση από τον Μότσαρτ σε ό,τι αφορά τη λιτότητα στη χρήση των εκφραστικών του μέσων, ενώ συναντούμε διάσπαρτες αναφορές στην εκλεπτυσμένη μουσική των μπαλέτων του συνθέτη. Η ‘Πρώτη Συμφωνία’ του Μάλερ έχει αναφορές στον Μπρούκνερ, του οποίου συνεχιστής είχε θεωρηθεί αρχικά, ενώ κυριότερη πηγή έμπνευσης για το συνθέτη αποτέλεσαν οι μελωδίες λαϊκών τραγουδιών από τον κύκλο ‘Τα τραγούδια του Οδοιπόρου’, κάτι που θα συνέβαινε και με τις επόμενες τρεις συμφωνίες του. Ένα ακόμη βασικό στοιχείο της έμπνευσης του Μάλερ ήταν πάντα ο έρωτας. Η χρήση του τραγουδιού ‘Τα δυο μπλε μάτια της αγαπημένης μου’ και η ονομασία από τον ίδιο της αρχής του φινάλε ως ‘Η κραυγή μίας πληγωμένης καρδιάς’ δεν αφήνουν χώρο για υποθέσεις σχετικά με τη σκιά του έρωτα και σε αυτό το έργο. Η μεγάλη διάρκεια της συμφωνίας, οι απαιτήσεις για ογκώδη ορχήστρα και το μάλλον πομπώδες ύφος της, οδήγησαν πολλούς μουσικοκριτικούς να την ονομάσουν ‘Τιτάν’. Αυτός ήταν και ο σκοπός του συνθέτη που ήθελε η πρώτη του συμφωνία να είναι ένα κολοσσιαίο έργο γιατί ‘μία συμφωνία πρέπει να είναι σαν τον κόσμο, να περιέχει τα πάντα’.


    Πρόγραμμα:
    Γιόαβ Τάλμι (1943-): Ελεγεία για έγχορδα, τύμπανα και ακορντεόν ("Dachau Reflections")
    Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893): Παραλλαγές ροκοκό, έργο 33
    Γκούσταβ Μάλερ (1860-1911): Συμφωνία αρ.1 σε ρε μείζονα
  • Δημιουργός
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
    Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
  • Ημερομηνία
    2017-05-12
  • Συνεισφέρων
    Talmi Yoav
    Gudimov Dmitry
  • Δικαιώματα
    http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
  • Σχέση
  • Μορφή
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Κάλυψη
    Βασιλικό Θέατρο
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία