Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

Η 4Η Συμφωνία Του Μάλερ

Η 4Η Συμφωνία Του Μάλερ
Πρόγραμμα:
Γκούσταβ Μάλερ (1860-1911): Συμφωνία αρ. 4 σε σολ μείζονα (μετ. Κλάους Σιμόν)

Η Τέταρτη είναι η μικρότερη σε διάρκεια συμφωνία του Μάλερ. Έκανε πρεμιέρα το 1901 στο Μόναχο και θεωρείται η δημοφιλέστερη από τις συνολικά εννιά συν την ανολοκλήρωτη Δέκατη. Ο συνθέτης προσφέρει ένα σπάνιο μελωδικό πλούτο, που τον αναδεικνύει μέσα από μία σπινθηροβόλα ενορχήστρωση, αφήνοντας σε δεύτερο πλάνο τις υπαρξιακές αναζητήσεις και την επίμονη αναζήτηση απαντήσεων για τη μετά θάνατον ζωή. Έκδηλη είναι σε όλο το έργο και η μεγάλη του αγάπη για τη φύση .

Ο Μάλερ εκπλήσσει με το ασυνήθιστο φινάλε, αφού καταφέρνει να περιγράψει τον Παράδεισο μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Το είχε γράψει αρχικά για τη Τρίτη συμφωνία, όμως μάλλον ένιωσε ότι είχε και άλλα ζητήματα να θέσει πριν δώσει μία οριστική απάντηση. Έτσι αφού θέτει αυτές τις υπαρξιακές αναζητήσεις στα τρία πρώτα μέρη του έργου, βρίσκει την τελική απάντηση στην καθαρότητα της οπτικής ενός παιδιού, που δεν είναι καθόλου αθώο ή ανήξερο, αλλά έχει βαθιά επίγνωση της αλήθειας.
 
Είναι η τελευταία συμφωνία στην οποία ο Μάλερ ενσωματώνει μελωδίες από δικά του ορχηστρικά τραγούδια πάνω στα λαϊκά παραδοσιακά ποιήματα της συλλογής 'Das Knaben Wunderhorn', που διασώθηκαν προφορικά στο πέρασμα των αιώνων και δημοσιεύθηκαν το 1805, αποτελώντας έκτοτε μία εξιδανικευμένη κορωνίδα της λαογραφίας του ρομαντικού εθνικισμού σε όλο το γερμανόφωνο κόσμο, με τις ευλογίες του ίδιου του Γκαίτε. Αυτός ήταν ο λόγος που και άλλοι μεγάλοι συνθέτες ασχολήθηκαν εκτενώς με αυτά τα ποιήματα.
 
To 2007 o Klaus Simon μετέγραψε το έργο για την ορχήστρα μουσικής δωματίου Holst Sinfonietta, η οποία το παρουσίασε μαζί με έργα Σαίνμπεργκ και Βέμπερν. Μετά τη συναυλία έκανε κάποιες τροποποιήσεις, βάσει των όσων άκουσε εκεί. Γενικότερα προσπάθησε να ακολουθήσει το πνεύμα της Κοινωνίας Ιδιωτικών Μουσικών Εκτελέσεων (Verein fur musikalische Privatauffuhrungen), που είχε ιδρύσει ο Σαίνμπεργκ με σκοπό να γίνονται κατανοητές από το κοινό οι εκτελέσεις των νέων έργων. Σκοπός του Simon ήταν να δώσει με αυτή τη μεταγραφή την ευκαιρία σε σύνολα μουσικής δωματίου να παρουσιάσουν αυτή την διάσημη συμφωνία, που συγγενεύει με τη μουσική δωματίου του συνθέτη περισσότερο από κάθε άλλο έργο του Μάλερ.

Διαδικτυακή μετάδοση
Από το κανάλι της ΚΟΘ στο Youtube & τη Σελίδα της ΚΟΘ στο facebook

 

  • Τίτλος
    Η 4Η Συμφωνία Του Μάλερ
  • Τύπος
    Συναυλία
  • Θέμα
    Tακτική Συναυλία Κοθ
  • Περιγραφή
    Πρόγραμμα:
    Γκούσταβ Μάλερ (1860-1911): Συμφωνία αρ. 4 σε σολ μείζονα (μετ. Κλάους Σιμόν)

    Η Τέταρτη είναι η μικρότερη σε διάρκεια συμφωνία του Μάλερ. Έκανε πρεμιέρα το 1901 στο Μόναχο και θεωρείται η δημοφιλέστερη από τις συνολικά εννιά συν την ανολοκλήρωτη Δέκατη. Ο συνθέτης προσφέρει ένα σπάνιο μελωδικό πλούτο, που τον αναδεικνύει μέσα από μία σπινθηροβόλα ενορχήστρωση, αφήνοντας σε δεύτερο πλάνο τις υπαρξιακές αναζητήσεις και την επίμονη αναζήτηση απαντήσεων για τη μετά θάνατον ζωή. Έκδηλη είναι σε όλο το έργο και η μεγάλη του αγάπη για τη φύση .

    Ο Μάλερ εκπλήσσει με το ασυνήθιστο φινάλε, αφού καταφέρνει να περιγράψει τον Παράδεισο μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Το είχε γράψει αρχικά για τη Τρίτη συμφωνία, όμως μάλλον ένιωσε ότι είχε και άλλα ζητήματα να θέσει πριν δώσει μία οριστική απάντηση. Έτσι αφού θέτει αυτές τις υπαρξιακές αναζητήσεις στα τρία πρώτα μέρη του έργου, βρίσκει την τελική απάντηση στην καθαρότητα της οπτικής ενός παιδιού, που δεν είναι καθόλου αθώο ή ανήξερο, αλλά έχει βαθιά επίγνωση της αλήθειας.
     
    Είναι η τελευταία συμφωνία στην οποία ο Μάλερ ενσωματώνει μελωδίες από δικά του ορχηστρικά τραγούδια πάνω στα λαϊκά παραδοσιακά ποιήματα της συλλογής 'Das Knaben Wunderhorn', που διασώθηκαν προφορικά στο πέρασμα των αιώνων και δημοσιεύθηκαν το 1805, αποτελώντας έκτοτε μία εξιδανικευμένη κορωνίδα της λαογραφίας του ρομαντικού εθνικισμού σε όλο το γερμανόφωνο κόσμο, με τις ευλογίες του ίδιου του Γκαίτε. Αυτός ήταν ο λόγος που και άλλοι μεγάλοι συνθέτες ασχολήθηκαν εκτενώς με αυτά τα ποιήματα.
     
    To 2007 o Klaus Simon μετέγραψε το έργο για την ορχήστρα μουσικής δωματίου Holst Sinfonietta, η οποία το παρουσίασε μαζί με έργα Σαίνμπεργκ και Βέμπερν. Μετά τη συναυλία έκανε κάποιες τροποποιήσεις, βάσει των όσων άκουσε εκεί. Γενικότερα προσπάθησε να ακολουθήσει το πνεύμα της Κοινωνίας Ιδιωτικών Μουσικών Εκτελέσεων (Verein fur musikalische Privatauffuhrungen), που είχε ιδρύσει ο Σαίνμπεργκ με σκοπό να γίνονται κατανοητές από το κοινό οι εκτελέσεις των νέων έργων. Σκοπός του Simon ήταν να δώσει με αυτή τη μεταγραφή την ευκαιρία σε σύνολα μουσικής δωματίου να παρουσιάσουν αυτή την διάσημη συμφωνία, που συγγενεύει με τη μουσική δωματίου του συνθέτη περισσότερο από κάθε άλλο έργο του Μάλερ.

    Διαδικτυακή μετάδοση
    Από το κανάλι της ΚΟΘ στο Youtube & τη Σελίδα της ΚΟΘ στο facebook

     

  • Δημιουργός
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
  • Ημερομηνία
    2021-01-31
  • Συνεισφέρων
    Οικονόμου Μιχάλης
    Κομνή Ελένη
  • Δικαιώματα
    http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
  • Σχέση
  • Μορφή
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Κάλυψη
    Αίθουσα Κ.Ο.Θ. 'Σόλων Μιχαηλίδης'
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία