Βάση δεδομένων ψηφιοποιημένων αντικειμένων

Μπετόβεν & Μπραμς Σε Ντο Ελάσσονα

Μπετόβεν & Μπραμς Σε Ντο Ελάσσονα
Ο Γιοχάνες Μπραμς θεωρήθηκε ως ο φυσικός διάδοχος του Μπετόβεν σε μία εποχή που η ως τότε αδιαπραγμάτευτη αυθεντία του Κλασικισμού βρισκόταν για πρώτη φορά υπό αμφισβήτηση από μία αντισυμβατική νέα τάση που τολμούσε να σπάσει τα αυστηρά συνθετικά καλούπια και να προτείνει μεγαλύτερη ελευθερία έκφρασης στη μουσική. Ο ιδιοφυής Γερμανός συνθέτης ένιωθε βαριά στις πλάτες του την ευθύνη υπεράσπισης της σπουδαίας κληρονομιάς των μεγάλων δασκάλων κι έτσι χρειάστηκε 14 ολόκληρα χρόνια για να ολοκληρώσει την πρώτη του συμφωνία μη θέλοντας να αφήσει πάνω της κανένα ψεγάδι, πράγμα που κατάφερε αποδεχόμενος παράλληλα το ρόλο του στην ιστορία καθώς αποτίνει τιμή στον Μπετόβεν  με τη δανεισμένη από τον «Ύμνο της Χαράς» μελωδία των εγχόρδων στο φινάλε.

Το ‘3ο κοντσέρτο για πιάνο’ του ίδιου του Μπετόβεν τώρα αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρώτη απόπειρα αποδέσμευσης του δημιουργού του από τα πρότυπα του Μότσαρτ, αφού χρησιμοποιεί μεν ως βάση το Κ.491, μόνο και μόνο όμως για να βάλει πάνω του φαρδιά πλατιά την προσωπική του σφραγίδα με καινοτομίες στη μελωδία και μία σκιά συναισθηματισμού, στοιχείο που οι ρομαντικοί αργότερα θα χρησιμοποιούσαν ως εφαλτήριο για να κάνουν το βήμα παραπέρα.


Πρόγραμμα:
Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827): Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ.3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37
Γιοχάνες Μπραμς (1833-1897): Συμφωνία αρ.1 σε ντο ελάσσονα, έργο 68  

Παραγωγή Κ.Ο.Θ.
 
Τιμές εισιτηρίων:
Πλατεία: 15€
Θεωρεία/Εξώστης: 10€
Μειωμένο: 5€
  • Τίτλος
    Μπετόβεν & Μπραμς Σε Ντο Ελάσσονα
  • Τύπος
    Συναυλία
  • Θέμα
    Tακτική Συναυλία Κοθ
  • Περιγραφή
    Ο Γιοχάνες Μπραμς θεωρήθηκε ως ο φυσικός διάδοχος του Μπετόβεν σε μία εποχή που η ως τότε αδιαπραγμάτευτη αυθεντία του Κλασικισμού βρισκόταν για πρώτη φορά υπό αμφισβήτηση από μία αντισυμβατική νέα τάση που τολμούσε να σπάσει τα αυστηρά συνθετικά καλούπια και να προτείνει μεγαλύτερη ελευθερία έκφρασης στη μουσική. Ο ιδιοφυής Γερμανός συνθέτης ένιωθε βαριά στις πλάτες του την ευθύνη υπεράσπισης της σπουδαίας κληρονομιάς των μεγάλων δασκάλων κι έτσι χρειάστηκε 14 ολόκληρα χρόνια για να ολοκληρώσει την πρώτη του συμφωνία μη θέλοντας να αφήσει πάνω της κανένα ψεγάδι, πράγμα που κατάφερε αποδεχόμενος παράλληλα το ρόλο του στην ιστορία καθώς αποτίνει τιμή στον Μπετόβεν  με τη δανεισμένη από τον «Ύμνο της Χαράς» μελωδία των εγχόρδων στο φινάλε.

    Το ‘3ο κοντσέρτο για πιάνο’ του ίδιου του Μπετόβεν τώρα αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρώτη απόπειρα αποδέσμευσης του δημιουργού του από τα πρότυπα του Μότσαρτ, αφού χρησιμοποιεί μεν ως βάση το Κ.491, μόνο και μόνο όμως για να βάλει πάνω του φαρδιά πλατιά την προσωπική του σφραγίδα με καινοτομίες στη μελωδία και μία σκιά συναισθηματισμού, στοιχείο που οι ρομαντικοί αργότερα θα χρησιμοποιούσαν ως εφαλτήριο για να κάνουν το βήμα παραπέρα.


    Πρόγραμμα:
    Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827): Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ.3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37
    Γιοχάνες Μπραμς (1833-1897): Συμφωνία αρ.1 σε ντο ελάσσονα, έργο 68  

    Παραγωγή Κ.Ο.Θ.
     
    Τιμές εισιτηρίων:
    Πλατεία: 15€
    Θεωρεία/Εξώστης: 10€
    Μειωμένο: 5€
  • Δημιουργός
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
  • Πηγή
  • Εκδότης
    Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
  • Ημερομηνία
    2024-02-02
  • Συνεισφέρων
    Λαζαρίδης Γιώργος-Εμμανουήλ
    Mcfall Leo
  • Δικαιώματα
    http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
  • Σχέση
  • Μορφή
  • Γλώσσα
    gre
  • Αναγνωριστικό
  • Κάλυψη
    Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.
  • Εναλλακτικά σχήματα
  • Ψηφιακά Αρχεία